Simutrans 101.0 (r2208) - Druckversion +- Deutsches Simutransforum (https://simutrans-forum.de/mybb) +-- Forum: Simutrans (https://simutrans-forum.de/mybb/forumdisplay.php?fid=3) +--- Forum: Ankündigungen (https://simutrans-forum.de/mybb/forumdisplay.php?fid=4) +--- Thema: Simutrans 101.0 (r2208) (/showthread.php?tid=3714) |
Simutrans 101.0 (r2208) - prissi - 13-01-2009 Diverse Sachen optimiert. So sind Spielestände bis zu 50% kleiner, und Spiele selbst im Schnelldurchlauf bis zu 15% schneller. Die Geschwindigkeit auf Diagonalen (und damit die Fahrzeuglänge is nun die wie in der Realität Wurzel(2)=1.14159... Leider sind noch nicht alle Grafiken angepasst, aber das kommt nach und nach. An neuen Funktionen ist insbesondere das Überholen von Fahrzeugen, ein Elelectrofahrzeugtab im Depot, bestehende Karte vergrößern, Stop zu einem öffentlichen machen hinzugekommen, um die wichtigsten zu nennen. Eine ganz wichtige Änderung betrifft die Berechnung des Gewinns. Diese wird mit der Differenz zum Ziel seit dem letzten Stop berechnet. Als folge kann der Gewinn durchaus einmal negative sein, wenn man zuviele Sachen/Passagiere in die falsche Richtung fahren hat lassen. Dafür gibt es dann wieder mehr, wenn es in die richtige Richtung geht. Programme Windows native (neu) (braucht unicows.dll auf Win9x) Window mit SDL (neu) Linux mit SDL und SDL_mixer (neu) BeOS mit Allegro (neu) keine Mac-Version zur Zeit. Pak64 pak64 Basis (neu) 64pak Lebensmittelkette 64pak Müllverbrennung makeobj 49 Windows (neu) Linux BeOS (neu) Ein makeobj für PowerPC kann man theoretisch übersetzen: Allerdings klappte es bei mir in der Praxis nicht. Release of 101.0 ( r2208 ) 3-Jan-2009: FIX: weg search stooped to early => not properly upgrading city road types in pak128 (z9999) FIX: crash of passenger AI before busses were available FIX: stop moving tool also deals with empty lines now FIX: retire dates again ignored during map creation FIX: no crashing when loading unavailable buildings FIX: crashes with movingobjects during creation FIX: planes were not always correctly decending FIX: harbour tile layout==16 tile were not calaculated simular to stations CHANGE: -fullscreen command flag will try to detect current resolution => no need to specify size FIX: scrollbar text after resize now updated properly FIX: remember last selected tool FIX: preserve tick count after loading saved game => wait per month should be fine now FIX: allow harbours also on trees ... FIX: start on signal tile resp. drive thorugh closed signals when open/close schedule dialoge ADD: multithread support for screen copy (max. 10% faster) for GDI FIX: new timing for idle and frame => fast forward speed more closely met, less CPU needed, smoother transitions FIX: too sensitve mouse repaired (moving during clicking) FIX: no crashes on pwoer bridges at vertical slopes CHANGE: much faster town renovation/town growth => faster city generation FIX: only tools applyable in the current situation are visible CHANGE: savegame path instead .simutrans now ~/simutrans on Linux/BeOS, and ~/Documents/simutrans on MacOS FIX: fields next to a new station leads to crashes during name determination FIX: correct color for stops over townhalls for labels FIX: long block signals searched always on first leg too much and stucke trains which stop directly after them FIX: wayremover removed (partly) bridges even without permission FIX: bridges during removal removed too much maintenance ADD: make tooltips configurable (show_tooltips, tooltip_background_color, tooltip_text_color) in simuconf.tab ADD: (leopard) Native sound/midi support for MAC FIX: rotate also coordinates of messages ADD: target destinations in halt details now clickable FIX: raise and lower now also ok new border, better error messages FIX: (z9999) maglev and narrowgauge for everything, addional line symbols (MaglevStop, NarrowgaugeStop, ... ) for linemanager optional CHANGE: speed on diagonals only 20% faster => less gain, more realistic vehicle length FIX: no crossings on underground station tiles FIX: wayobj ignored replacement by compat.tab for catenaries CHANGE: now 16 syllables for town names %/&(0...9A...F)_CITY_SYLL CHANGE: maps got an own subdirectory, and format RLE compressed (usually less than 10% of ppm)/uncompressed 8-Bit and 24-Bit BMP allowed too FIX: trams were not using the max speed according to the trams speed table ADD: (z9999) daylight level now adjustable ADD: (isidoro/prissi) overtaking for road vehicles/citycars ADD: (z9999) right mouse button to minimize windows to title bar and restore CHANGE: payment is now only for the decrease in distance to the next transfer stop ADD: instead a number also a name of a menu object (with image zero) can be given for an icon in menuconf.tab ADD: (Gerd Wachsmuth) map enlargement during the game ADD: (VS) electric EMU/trolley bus tab added to depot CHANGE: AI now seperate files, which would allow for a greater varienty of AIs ADD: (Dwachs) depots remember last line FIX: construction of four layout stations and rotation of four layout buildings were completely broken FIX: graphic error with slopes next to bridges and tunnels ADD: new tool to make a stop a public one (to make public stops on map without player change) FIX: disabling sound and midi will be now saved and will disable them completely to avoid the SDL_mixer troubles FIX: x instead y offset written by makeobj ADD: (Dwachs) new object gui_numberinput_t for more convinient entering of numbers ADD: (gerw) sizeable loadsave frame CHANGE: savegame bump, no AI save state correctly, same for map extension, no koord saved anymore (up to 60% smaller savegames) CHANGE: settings are now saved for game relevant/user relevant to prepare for multiplayer (and do proper versioning) CHANGE: sea level now in single steps (before only double steps, but single steps in display) FIX: handling of wrongly defined fonts and unicode characters now correct again FIX: bridges could connect to "harbour" tunnels CHANGE: maximu map size now 16 mio tiles FIX: overcrowded station messages again - Wurzelgnom - 14-01-2009 komplette Simutrans-Versionen simulinux_0-101-0.zip 5,3 Mb simube_0-101-0.zip 5,7 Mb ____________________________________________ Paksets 64er pak.german_0-101-0.zip 64er pakHAJO_24er_0-101-0.zip 2,1 Mb - Pakset mit kleineren Buttons (24x24 Pixel) 64er pakHAJO_0-101-0.zip 2,1 Mb _____________________________________________ Komplette Windowsversion (de, en, nl 2000/XP und alle Vistas) simutrans_0-101-0_win.exe 6,3 Mb (Installation nach Standard-Programmverzeichnis) passende Paksets dazu 64er pakHAJO_0-101-0_win.exe 2,1 Mb 64er pakHAJO_24er_0-101-0_win.exe 2,1 Mb - Pakset mit kleineren Buttons (24x24 Pixel) 64er pak.german_0-101-0_win.exe 5,3 Mb 96er pak96.comic_0-4-5_0-101-0_win.exe ~ 2,2 Mb - MoTw - 14-01-2009 wann gibts denn eine für mac os x??? - Wurzelgnom - 14-01-2009 Zitat:Original von MoTw Dann, wenn einer von der Mac-Fraktion eine kompiliert. Oder selber machen. Der Quelltext steht auf SorceForge mit zum Download. - sojo - 14-01-2009 Großes Lob an Prissi, die anderen Programmierer und an Frank. Das klappt ja wie am Fließband. So macht man Spieler glücklich. - MoTw - 14-01-2009 Zitat:Original von FrankP ich kanns leider nicht... werd ich wohl noch n bisschen warten müssen - sojo - 14-01-2009 Zitat:Original von MoTwOder einen suchen der es kann. Vielleicht ein Freund? Oder ein Benutzer in einem MAC-Forum? Oder einer in einem Programmier-Forum? Vielleicht solltest du dich mal umschauen, es könnte auch anderen Spielern helfen. - MoTw - 14-01-2009 EDIT: also ich hab mal bei apfeltalk gefragt und die ham mir einen link zu softpedia gegeben, wo ich eine 'universal binary' downloaden konnte. ist das schon das programm (ich find da nämlich keine .dmg-datei (dmg ist wie exe bei windows)? Pak128...!? - Gast123 - 14-01-2009 Wird es für die neueste Simutrans-Version (101.0) einen 128er Pak geben? - sojo - 14-01-2009 Es wird noch etwas dauern, doch es wird eine Version geben. Aber die aktuellen nightlies vom pak128 sollten mit Version 101.0 laufen. |