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Problem mit Simutrans server public announcement
#5
Hallo,

danke für Deine Antwort, papa69.

Also ich bin jetzt auch nicht unbedingt der Serverexperte aber das ist quatsch.

Die Fritzbox muss ja nichts auflösen.

Der Client, also die Person die mitspielen will, bzw. der Simutrans announcement server muss die no-ip Adresse auflösen können, bzw. die richtige IP dazu sehen können. Das funktioniert auch einwandfrei.
An der 2. Fritzbox ist Port 13421 freigegeben. Da die 2. Fritzbox als exposed host in der 1. eingetragen ist, schickt die 1. Box alles was reinkommt und nicht zu einer bestehenden Verbindung gehört auf die 2. Box weiter. Diese hat eine Portfreigabe auf 13421 (den Port, den ich verwenden will). Somit kommt auch alles am RaspberryPI an, wie es soll. Ich kann mich auch via dyndns auf den Server verbinden. Das setup scheint OK zu sein.

Was nicht geht ist der server announce.

Was ich inzwischen kapiert habe: Klar kann der RaspberryPI (mein simutrans server) nicht an die externe ip binden. Er hat schließlich kein interface, dem diese ip Adresse zugewiesen ist.
Aber was muss ich nun wo eintragen, damit das announce funktioniert? Bisher sieht der Netzwerkabschnitt meiner simuconf.tab so aus:

Code:
###################################network stuff##############################
#
# Synchronized networking is always a trade off between fast response and safe
# connections. A more relaxed timing will cause delay of commands but is more
# likely to compensate for clients running slightly faster than the rest.
#

# Sets the local addresses Simutrans should listen on and use for making outgoing connections
# By default it will use all local IPv4 and IPv6 addresses
# This setting has no effect if Simutrans has been compiled with the USE_IP4_ONLY flag set!
# The addresses listed will be tried in the order specified
# A DNS name may be specified, this will be resolved and Simutrans will attempt to listen
# on all of the addresses returned.
listen = 192.168.xxx.xxx  <- Hier im Moment lokale IP Adresse eingetragen. Auch mit 0.0.0.0 probiert. Kein Unterschied

# How much delay before commands are executed on the clients.
# A larger number will catch even clients running slightly ahead but cause delay.
# This is set by the server side.
server_frames_ahead = 4

# How much extra delay in command execution on the client side, on top of server_frames_ahead.
# A larger number can compensate for larger fluctuations in communication latency.
# This is set by the client side.
#additional_client_frames_behind = 0

# In network mode, there will be a fixed number of screen updates before a step.
# Reasonable values should result in 2-5 steps per second.
server_frames_per_step = 4

# The server sends after a fixed number of steps some information to the clients.
# Large values here means: reduced server communication (if that is of importance...)
# Small values should improve the timing of the clients.
server_frames_between_checks = 128

# Automatically announce server on the central server directory (http://servers.simutrans.org/)
# 0 (default) = off, 1 = on
server_announce = 1

# Interval of server announcement (if enabled)
# Minimum value is 60 (1 minute), for accurate listing it is recommended not to increase
# this value to greater than 3600 (1 hour)
# To disable announcements set server_announce to 0
server_announce_interval = 300

# Fully Qualified Domain Name (FQDN) or IP address of your server (IPv6 or IPv4)
server_dns = mydyndns.no-ip.org

# Name of server in server listing
server_name = fluorids server

# Additional information about your server (for display on the list server)
server_comments = This is a server on a raspberryPI. I'm trying out how stable it is. Feel free to play a bit. No guarantee for being up 24/7$

# Email address of server maintainer (for display on the list server)
server_email = mymail@my.mail
# Pakset download URL (for display on the list server)
#server_pakurl = http://your.domain/pakset.zip

# Server info URL (for display on the list server)
#server_infurl = http://your.domain/server-info.html    <--- Brauche ich das vielleicht?

# Pause server when no clients are connected
#pause_server_no_clients = 0

# Server saves savegame when being killed (default=0 off)
server_save_game_on_quit = 1

# Nickname when joining network games
#nickname = John Doe

# Chat window transparency (0=off, 25, 50 75 are possible)
chat_transparency = 75

# Here you can add a message about your server (It will read this file on each joining anew)
server_motd_filename =/home/pi/simutrans/server_message

Passt die config so?

Lg,
fluorid
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Problem mit Simutrans server public announcement - von fluorid - 18-10-2016, Tuesday-15:59:06
[Kein Betreff] - von prissi - 18-10-2016, Tuesday-23:50:30
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[Kein Betreff] - von fluorid - 19-10-2016, Wednesday-23:01:09
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