20-12-2007, Thursday-13:55:50
Neben vielen Fehlerkorrekturen dürfte das veränderte Stadtwachstum am meisten auffallen. Städte wachsen nun, wenn viele Passagiere befördert werden oder viel Post transportiert wird oder alle Abnehmer (Kraftwerke, Geschäfte) die Arbeiter aus dieser Stadt beschäftigen etwas auf Lager haben.
Außerdem wurde die Stromproduktion noch verändert: Ein Kraftwerk gibt jetzt eine feste Summe ab, die seiner Produktion entspricht. (Der Trick mit vielen Trafos am Solarkraftwerke geht also nicht mehr).
Ich deklariere diese Version einfach mal wieder als stabiles Release, in der Hoffnung, dass nicht mehr allzuviel Fehler drinnen sind.
Programme
Windows native (neu) (braucht unicows.dll auf Win9x)
Window mit SDL (neu)
Linux mit SDL und SDL_mixer (neu)
BeOS mit Allegro (neu)
PowerMac mit SDL (neu) (braucht SDL framework)
Pak64
pak64 Basis (neu)
64pak Lebensmittelkette
64pak Müllverbrennung
Japan Pak64
Japanpak in 64 (neu)
Pak128
falsches Format, überschreibt Basisdateien, auf neue Version warten
makeobj 48
Windows (neu)
Linux (neu)
BeOS (neu)
Ein makeobj für PowerPC kann es nicht geben; dazu müsste der Makeobj-Quelltext stark umgeschrieben werden.
Release of 99.17
19-Dec-2007:
ADD: water animation (if images defined) animation images are just the second parameter in the definition; animation speed is set by water_animation_ms in simuconf.tab
FIX: tiles in train middle at waypoints were not properly reserved
FIX: sometimes planes were circling on the ground
FIX: winter tile change for whole map also on large maps
ADD: more statistics to citys / preparation for different growth models (strings now "citicens", "Growth", "Buildings", "Electricity", "Transported", "Passagiere", "Sended", "Post", "Arrived", "Goods")
FIX: daynight cycle for show_month<=1
CHANGE: town growth is now stimulated by 40% passenger transport, 20% Mail transport, and 30% for not leaving storage of consumers with workers from this town empty
FIX: powerlines and tunnel entries more intelligently handled during wayremoval
CHANGE/FIX: close schedule windows when delting a convoi or starting one from depot (removing the annoying error message when entering schedule is in progress) "Es wird bereits\nein Fahrplan\neingegeben\n"
CHANGE: electricity production of a power station is now fixed at 4x nominal production (does not matter how much transformers => no cheating with solar plants)
FIX: smoke offset revisited
FIX: thing info is always redrawed => less redrawing errors
FIX: headquarter was alsways added during drawing to money dialoge => to time left for event processing
FIX: remove trees below monorail depot
FIX: good filter now works with categories
CHANGES: city cars spawn now only if neither passengers, mail, nor goods are transported
CHANGES: to make list easier to navigate with left button only mouse, city list, attraction list, and factory list display jump to button
FIX: two errors that could lead to stuck convois
Außerdem wurde die Stromproduktion noch verändert: Ein Kraftwerk gibt jetzt eine feste Summe ab, die seiner Produktion entspricht. (Der Trick mit vielen Trafos am Solarkraftwerke geht also nicht mehr).
Ich deklariere diese Version einfach mal wieder als stabiles Release, in der Hoffnung, dass nicht mehr allzuviel Fehler drinnen sind.
Programme
Windows native (neu) (braucht unicows.dll auf Win9x)
Window mit SDL (neu)
Linux mit SDL und SDL_mixer (neu)
BeOS mit Allegro (neu)
PowerMac mit SDL (neu) (braucht SDL framework)
Pak64
pak64 Basis (neu)
64pak Lebensmittelkette
64pak Müllverbrennung
Japan Pak64
Japanpak in 64 (neu)
Pak128
falsches Format, überschreibt Basisdateien, auf neue Version warten
makeobj 48
Windows (neu)
Linux (neu)
BeOS (neu)
Ein makeobj für PowerPC kann es nicht geben; dazu müsste der Makeobj-Quelltext stark umgeschrieben werden.
Release of 99.17
19-Dec-2007:
ADD: water animation (if images defined) animation images are just the second parameter in the definition; animation speed is set by water_animation_ms in simuconf.tab
FIX: tiles in train middle at waypoints were not properly reserved
FIX: sometimes planes were circling on the ground
FIX: winter tile change for whole map also on large maps
ADD: more statistics to citys / preparation for different growth models (strings now "citicens", "Growth", "Buildings", "Electricity", "Transported", "Passagiere", "Sended", "Post", "Arrived", "Goods")
FIX: daynight cycle for show_month<=1
CHANGE: town growth is now stimulated by 40% passenger transport, 20% Mail transport, and 30% for not leaving storage of consumers with workers from this town empty
FIX: powerlines and tunnel entries more intelligently handled during wayremoval
CHANGE/FIX: close schedule windows when delting a convoi or starting one from depot (removing the annoying error message when entering schedule is in progress) "Es wird bereits\nein Fahrplan\neingegeben\n"
CHANGE: electricity production of a power station is now fixed at 4x nominal production (does not matter how much transformers => no cheating with solar plants)
FIX: smoke offset revisited
FIX: thing info is always redrawed => less redrawing errors
FIX: headquarter was alsways added during drawing to money dialoge => to time left for event processing
FIX: remove trees below monorail depot
FIX: good filter now works with categories
CHANGES: city cars spawn now only if neither passengers, mail, nor goods are transported
CHANGES: to make list easier to navigate with left button only mouse, city list, attraction list, and factory list display jump to button
FIX: two errors that could lead to stuck convois