24-01-2006, Tuesday-11:33:51
ACHTUNG: Das ist eine Preview mit vermutlich 1001 Fehler. Ich habe gestern auch noch keine Linux/BeOS-Version gebaut. BeOS/Linux Benutzer müssen sich leider noch etwas gedulden.
Folgendes ist neu:
- Fast alle Dialoge überarbeitet (Fehlt noch Fabrikliste und die Konvoidetails (komplett)), konsequente Spielerfarben im Balken, etc.
- Linienverwaltung nun für jeden Spieler extra (auch wenn die KI diese noch nich benutzt)
- Automatische ausrichtung von Stationsgebäuden, die in mehr al einer Variation gespeichert sind (also "dims=x,y,r) mit x>=y (Größe) und r=Ausrichtungen (r=1,2,4) Dabei ist sind die Ausrichtungen N,E,S,W
- Eine Station hat jetzt eine Grundkapazität von 32*Level. Stationsgebäude sind billiger um die Kapazoität zu erhöhen.
- Kosten einstellbar in simuconf.tab
- Wegbauerkonstanten ebenfalls in simuconf.tab einstellbar (bitte rumexperimentieren)
- Geschwindigkeitsbonus nun von relativer Geschwindigkeit berechnet (vorher absolut in km/h)
- Güterliste: Preis durch 3 geteilt (wie im Programm seit Urzeiten auch) und Bonus anzeigbar
- Stationsbenennung: Fabrikname in die Mitte (Wird sich aber vielleicht nochmal ändern)
- Die "Bevölkerung" einer Stadt berechnet sich aus den Häuser; außerdem werden nur diese als Reiseziele akzeptiert. (Die Stadtgröße ist somit irrelevant.)
- 1001 Fehler beseitigt und hinzugefügt.
Neue Programme
Windows GDI (neu) (Benutzer von Win98/Me brauchen noch unicows.dll!)
Linux SDL (neu)
Basis Pak64
64pak Version 88.02
Lebensmittelkette
Müllkette
Pak 128
funktioniert, dürfte aber diverse Probleme mit schnellen Zügen/Flugzeugen haben. Auf jeden Fall nötig:
neue Slopes (88.03 neu)
makeobj 29
Windows
Linux
BeOS
Im Detail:
Release of 88.03
23-Jan-2006(prissi):
ADD: automatic alignment of station extension buildings (must be either defined with dim=x,y,layout (layout=1,2 or 4), x>=y and following order N E S W)
22-Jan-2006(prissi):
CHANGE: now line management for every player
21-Jan-2006(prissi):
CHANGE: station now have a capacity of 32*level; thus price reflect station capacity
CHANGE: changed owner of several dialoges
CHANGE: new world functional, new string "Intercity road len:", obsolete ones. "7WORLD_CHOOSE", "7WORLD_CHOOSE", "
18-Jan-2006(prissi):
CHANGE: new town population/passenger destination system (takes into account only existing buildings)
CHANGE: new world dialog renovated
17-Jan-2006(prissi):
ADD: automatic slider recalculation at halt info and convoi info
CHANGE: consistent colors for negative and positive amount in dialog (red/black)
FIX: wrong maintance calculation when replacing roads (include other players ones)
16-Jan-2006(mip):
CHANGE: new attraction list
ADD: overlooked the following translations: "\nelektrified", "\nnot elektrified", "\nRail block ", "\n\nRibi (unmasked) ", "\nRibi (masked) "
14-Jan-2006(prissi):
FIX: building constants now configurable in simuconf.tab (see there)
FIX: new player frame (mostly internal change)
13-Jan-2006(prissi):
FIX: way is keeped when building/removing bridges
ADD: tooltip "Alters a schedule.", "loaded" for convoiinfo, further rearrangement
CHANGE: goods in convois and stops are sorted by the same rules => same sorting optins
CHANGE: convoi freight info and stop freight info only updated when needed => saving lots of time
ADD: tranlations "follow me", "Follow the convoi on the map", "Sort by"
11-Jan-2006(prissi):
CHANGE: convoi_info new text "%i km/h (max. %ikm/h)"
FIX: (un)loading in harbours
CHANGE: following convois via convoi info
FIX: crash building tracks under pillared roadbridge
FIX: again schedules with only one stop possible
10-Jan-2006(prissi):
CHANGE: following convois via convoi info
FIX: crash building tracks under pillared roadbridge
CHANGE: better error check before building harbours
CHANGE: definition of wege
FIX: first all down will flatten a tile (more intuitive), using a slope on identical couble slope will make it steeper
9-Jan-2006(prissi):
CHANGE: coinvoi list: minus red, further polish of halt_info
CHANGE: halt_info: obsolete strings "Akzeptiert"
FIX: scroll_pane now clips correctly
CHANGE: speed bonus now in percentage instead of absolute speed => higher bonus for earlier fast stuff, lower for new stuff (may require new balancing ) (but effect not too much, only very fast things get a little less)
the formula is now speed_bonus_faktor = 100*speed/mean_speed-100 (i.e. the speed difference in percent) => goods_price*(1000+speed_bonus_faktor*bonus_faktor(10%=10))/1000;
CHANGE: new good list, obsolete translations: "Preis", "Bonus", "Category", "Speed boni for road %i km/h, for rail %i km/h, for ships %i km/h, and for air %i km/h."
CHANGE: new texts: "Speedbonus %i%%:\n road %i km/h, rail %i km/h, ships %i km/h, planes %i km/h.", "gl_txt_filter", "gl_speed_up", "gl_speed_down", "gl_btn_unsort", "gl_btn_sort_name", "gl_btn_sort_revenue"
FIX: powerline construction now cost again money ...
FIX: wrong tunnel slopes solved
FIX: building on slopes not destroyed during reloading
Folgendes ist neu:
- Fast alle Dialoge überarbeitet (Fehlt noch Fabrikliste und die Konvoidetails (komplett)), konsequente Spielerfarben im Balken, etc.
- Linienverwaltung nun für jeden Spieler extra (auch wenn die KI diese noch nich benutzt)
- Automatische ausrichtung von Stationsgebäuden, die in mehr al einer Variation gespeichert sind (also "dims=x,y,r) mit x>=y (Größe) und r=Ausrichtungen (r=1,2,4) Dabei ist sind die Ausrichtungen N,E,S,W
- Eine Station hat jetzt eine Grundkapazität von 32*Level. Stationsgebäude sind billiger um die Kapazoität zu erhöhen.
- Kosten einstellbar in simuconf.tab
- Wegbauerkonstanten ebenfalls in simuconf.tab einstellbar (bitte rumexperimentieren)
- Geschwindigkeitsbonus nun von relativer Geschwindigkeit berechnet (vorher absolut in km/h)
- Güterliste: Preis durch 3 geteilt (wie im Programm seit Urzeiten auch) und Bonus anzeigbar
- Stationsbenennung: Fabrikname in die Mitte (Wird sich aber vielleicht nochmal ändern)
- Die "Bevölkerung" einer Stadt berechnet sich aus den Häuser; außerdem werden nur diese als Reiseziele akzeptiert. (Die Stadtgröße ist somit irrelevant.)
- 1001 Fehler beseitigt und hinzugefügt.
Neue Programme
Windows GDI (neu) (Benutzer von Win98/Me brauchen noch unicows.dll!)
Linux SDL (neu)
Basis Pak64
64pak Version 88.02
Lebensmittelkette
Müllkette
Pak 128
funktioniert, dürfte aber diverse Probleme mit schnellen Zügen/Flugzeugen haben. Auf jeden Fall nötig:
neue Slopes (88.03 neu)
makeobj 29
Windows
Linux
BeOS
Im Detail:
Release of 88.03
23-Jan-2006(prissi):
ADD: automatic alignment of station extension buildings (must be either defined with dim=x,y,layout (layout=1,2 or 4), x>=y and following order N E S W)
22-Jan-2006(prissi):
CHANGE: now line management for every player
21-Jan-2006(prissi):
CHANGE: station now have a capacity of 32*level; thus price reflect station capacity
CHANGE: changed owner of several dialoges
CHANGE: new world functional, new string "Intercity road len:", obsolete ones. "7WORLD_CHOOSE", "7WORLD_CHOOSE", "
18-Jan-2006(prissi):
CHANGE: new town population/passenger destination system (takes into account only existing buildings)
CHANGE: new world dialog renovated
17-Jan-2006(prissi):
ADD: automatic slider recalculation at halt info and convoi info
CHANGE: consistent colors for negative and positive amount in dialog (red/black)
FIX: wrong maintance calculation when replacing roads (include other players ones)
16-Jan-2006(mip):
CHANGE: new attraction list
ADD: overlooked the following translations: "\nelektrified", "\nnot elektrified", "\nRail block ", "\n\nRibi (unmasked) ", "\nRibi (masked) "
14-Jan-2006(prissi):
FIX: building constants now configurable in simuconf.tab (see there)
FIX: new player frame (mostly internal change)
13-Jan-2006(prissi):
FIX: way is keeped when building/removing bridges
ADD: tooltip "Alters a schedule.", "loaded" for convoiinfo, further rearrangement
CHANGE: goods in convois and stops are sorted by the same rules => same sorting optins
CHANGE: convoi freight info and stop freight info only updated when needed => saving lots of time
ADD: tranlations "follow me", "Follow the convoi on the map", "Sort by"
11-Jan-2006(prissi):
CHANGE: convoi_info new text "%i km/h (max. %ikm/h)"
FIX: (un)loading in harbours
CHANGE: following convois via convoi info
FIX: crash building tracks under pillared roadbridge
FIX: again schedules with only one stop possible
10-Jan-2006(prissi):
CHANGE: following convois via convoi info
FIX: crash building tracks under pillared roadbridge
CHANGE: better error check before building harbours
CHANGE: definition of wege
FIX: first all down will flatten a tile (more intuitive), using a slope on identical couble slope will make it steeper
9-Jan-2006(prissi):
CHANGE: coinvoi list: minus red, further polish of halt_info
CHANGE: halt_info: obsolete strings "Akzeptiert"
FIX: scroll_pane now clips correctly
CHANGE: speed bonus now in percentage instead of absolute speed => higher bonus for earlier fast stuff, lower for new stuff (may require new balancing ) (but effect not too much, only very fast things get a little less)
the formula is now speed_bonus_faktor = 100*speed/mean_speed-100 (i.e. the speed difference in percent) => goods_price*(1000+speed_bonus_faktor*bonus_faktor(10%=10))/1000;
CHANGE: new good list, obsolete translations: "Preis", "Bonus", "Category", "Speed boni for road %i km/h, for rail %i km/h, for ships %i km/h, and for air %i km/h."
CHANGE: new texts: "Speedbonus %i%%:\n road %i km/h, rail %i km/h, ships %i km/h, planes %i km/h.", "gl_txt_filter", "gl_speed_up", "gl_speed_down", "gl_btn_unsort", "gl_btn_sort_name", "gl_btn_sort_revenue"
FIX: powerline construction now cost again money ...
FIX: wrong tunnel slopes solved
FIX: building on slopes not destroyed during reloading